Posts

Showing posts from April 9, 2014

ليلة اجتماع ويكيليكس مع متطرفين: ما هي الصفقة نتيجة هذا الاجتماع!!!

في مطلع شهر اذار/مارس الماضي تلقيت اتصالا غريبا من جون شيبتون, والد جوليان اسانج ورئيس حزب ويكيليكس. سالني الرجل عن الشيخ فداء المجزوب وان كنت اعرفه. كان جوابي سريعا بانني اعرف الشيخ جيدا منذ عام 2008. كما اشرت الى ان مقتل اخيه مصطفى المجزوب في سوريا وانتقاداتي لقتاله في سوريا كانت خلف الحملة الشرسة التي تعرضت لها منذ عام 2012 وتضمنت تهديدات بالقتل واعتداء جسدي في منتصف عام 2013.

اخبرني جون ان الشيخ يلح عليه ان يلقاه في اقرب فرصة. فهمت من كلام جون ان الاتصالات التي جرت بين الشيخ وجون كانت اتصالات ماراثونية وتضمنت نقاشات مطولة ودقيقة.

ذكرّت جون ان اسم الشيخ كان قد ورد في لقائنا مع وزير الاعلام السوري عندما ذكر الوزير عمران الزعبي ان الشيخ كان مسؤولا عن فصائل مسلحة واعطى الاوامر بالهجوم على ريف اللاذقية وخطف مئات النساء والاطفال. اعتقدت لوهلة ان جون اصابه الخوف من هكذا لقاء. ولكن وبعد عدة مكالمات, اكد جون انه سيلقى الشيخ وبعض اصدقائه يوم الجمعة 7 اذار/مارس.

لم يكن لدي تحفظ على ان يلتقي جون مع الشيخ واي من مؤيديه من متطرفي استراليا. فجون يعرف تماما موقفي من العنف في سوريا. كما يعرف جون…

The night Wikileaks met with extremists: what was the outcome/deal?!!!

At the beginning of last March I received phone call from John Shipton, the father of Julian Assange and CEO of Wikileaks party. He asked me about “Sheikh Fidaa Al Majzoub” and if I know him. I told him that I know him very well, since 2008. John told me that he was contacted by the sheikh seeking meeting with representative of Wikileaks party. The sheikh insisted to meet with John as soon as possible.

Talking to John, I understood that the conversation/s between him and the Majzoub was/were lengthy and in details.

I told John what I know about the sheikh, who was mentioned by name by Syrian information minister Omran AL Zubi to be “leader of rebels who kidnapped and raped hundreds of women in Latakya rural area”.

Many conversations followed about the possible meeting between John and the sheikh (and some extremist supporters).

I did not object for Wikileaks party’s representative/s to meet with these people. But John should not go to meeting alone. I discussed this with John and …